Investiția în vin: un ghid expert
- Care sunt avantajele și dezavantajele investiției în vin?
- Cum diferă investiția în vin de alte investiții?
- Cum ar gestiona un investitor priceput investiția sa în vin?
- Ce face o alegere investițională bună?
Investiția în vin: avantaje și dezavantaje
Investiția în vin oferă rentabilități atractive. În funcție de intervalul de ani selectat, investițiile în vin, în general, au depășit indicele de acțiuni. Așa cum ilustrează graficul de mai jos, pe lângă rentabilitate, investiția în vin oferă diversificarea portofoliului. În câțiva ani în care acțiunile s-au scufundat (februarie – mai 2008), investițiile în vin au oferit un echilibru și invers (august-noiembrie 2007).
În plus, investițiile în vin sunt, în general, mai puțin volatile decât acțiunile. Este, de asemenea, un bun consumabil, deci nu se impune impozitul pe câștigul de capital. Dezavantajele, pe de altă parte, sunt lipsa de lichiditate. Spre deosebire de piața bursieră cu bursă stabilită în timp real și coduri comune de acțiuni, nu există o platformă de tranzacționare live în care titlurile și vânzările de transfer de vin sunt în timp real. Nu există un cod de tranzacționare comun pentru un un bax de Lafite, spre deosebire de Nasdaq AAPL pentru Apple Inc.
Costul ridicat al depozitării și comisionul ridicat de vânzare sunt alți factori de luat in considerare. Există, de asemenea, riscuri pentru furnizori și produse. Există o mulțime de vinuri false pe piață; iar vinurile ar putea fi afectate de căldură în timpul depozitării sau avariate în timpul tranzitului. Nu în ultimul rând, este o piață relativ nereglementată în comparație cu piețele de acțiuni și obligațiuni. Nu toate vinurile se vor aprecia cu timpul, astfel încât este necesară expertiza.
Cum diferă investiția în vin de investițiile de capital in bursa?
Cea mai mare similitudine cu toate investițiile este că cel mai mare factor de bază este curba cererii și ofertei. Atunci când există mai multă cerere decât ofertă, prețul va crește. Atunci când există mai multă ofertă decât cererea pieței, prețul va scădea.
Cumpararea de vin En Primeur este similar cu IPO de cumpărare. En Primeur este prima șansă de a cumpăra un vin, când acesta încă se maturează în butoi, de obicei cu 1-2 ani înainte de momentul eliberării. Din punct de vedere istoric, cumpărarea en primeur a fost cel mai mic preț; cu toate acestea, în ultimii ani, acest lucru nu mai este adevărat, reducând astfel atractivitatea cumpărării vinului en primeur.
Există, totuși, multe diferențe, unele pe care le-am menționat mai devreme: platforma de lichiditate și tranzacționare sunt diferite. Nu există Dow Jones sau Nasdaq pentru vin. Nu există dividende la vin și există costuri de depozitare. Acțiunile pot fi diluate cu o nouă emisiune. Cu toate acestea, aprovizionarea cu vin va scădea doar odată cu consumul. Odată adunata o recoltă, nu mai pot fi produse vinuri din același an.
Nu în ultimul rând, vinul este un atu tangibil. Este consumabil și nu există impozit pe câștigul de capital.
Cum ar gestiona un investitor priceput activul său de vin?
Cea mai importantă este asigurarea unei surse bune de vin. După achiziționarea unui vin rău, nu puteți face prea multe pentru a inversa acest lucru. Aveți grijă să nu cumpărați vinuri false sau vinuri în stare necorespunzătoare. Verificați dacă există scurgeri, starea etichetei, starea gâtului și maturitatea înainte de a investi.
De asemenea, este important să lucrați cu comercianți credibili, mai ales atunci când cumpărați en primeur. Evitați companiile scandaloase și asigurați-vă că vinurile dvs. sunt depozitate în crame profesionale. Cumpărați întotdeauna în cutie sau cutie originală din lemn, deoarece providența contează la punctul de vânzare.
Nu în ultimul rând, rentabilitatea investiției vine cu vânzările. Urmăriți valoarea și maturitatea investiției dvs. și vindeți întotdeauna înainte de apogeul vinului. Amintiți-vă că vinurile diferite au o cronologie de maturitate diferită [pentru mai multe detalii, consultați lecția noastră de colectare a vinurilor].
Ce face o alegere bună pentru investiții în vin?
Must-have-ul este un brand recunoscut și prestigios, fără de care nu există nicio garanție a cererii pieței. Vintage contează. Dacă vă pregătiți pentru investiții pe termen lung, să zicem peste 10 ani, veți avea nevoie de un vintage bun până la excelent, care poate depăși 10 ani.
Amintiți-vă de oferta vs. cerere. Dacă este un vin de masă care are o producție anuală mare [de ex. Cloudy Bay, în ciuda prestigiosului brand de marketing], este puțin probabil să ofere un profit atractiv. Și gândiți-vă la cererea globală, nu doar la cea locală. China, de exemplu, a contribuit la saltul masiv al prețului Lafite!
Evaluarea face diferența … Dacă cumpără înainte de un rating bun, majoritatea investitorilor se vor bucura de o rentabilitate bună. Cu toate acestea, atunci când cumpărați după un mare zgomot media (iar prețul a crescut deja datorită ratingului ridicat), este posibil ca viitoarele rentabilități așteptate ale investiției să fie destul de mici.
Mai jos sunt câteva exemple de mărci de investiții în vinuri bune:
Cuvinte finale …
Există vinuri pentru plăcere și vinuri pentru investiții. Nu sunt neapărat același lucru. Nu uitați să vă faceți temele atunci când incepeți orice tip de investiții. Lucrați numai cu comercianți demni de încredere și verificați starea, prețul actual de piață și maturitatea preconizată a vinului înainte de cumpărare.